Підсумки методичної роботи

Про підсумки методичної роботи

зальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Порик

у 2014/2015 навчальному році

У 2014-2015 навчальному році методична робота в школі здійснювалася

відповідно законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,

Концепції загальної середньої освіти, Концепції профільного навчання у старшій  школі, керуючись новим Положенням про методичний кабінет, а також відповідно до завдань, визначених у наказі по відділу освіти Хмільницької РДА «Про організацію та зміст науково- методичної роботи в 2014/ 2015 навчальному році» та наказі №36 від 01.09.2014року по загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів с. Порик.

         Протягом  2014-2015 навчального року робота педагогічного колективу була спрямована на розв’язання науково-методичної теми:«Формування ключових компетентностей учнів шляхом самоосвіти вчителів».     В школі діє методична рада школи на чолі з заступником директора з навчально-виховної роботи Ошівською І.В. До складу її ввійшли директор школи Мартинюк С.І., голови методичних об’єднань Рабош Н.П. (керівник методичного об’єднання класних керівників), Походяща М.І. (керівник методичного  об’єднання вчителів початкових класів), Хомич О.М. (керівник методичного об’єднання вчителів фізики та математики), Коваль О.П. (керівник методичного об’єднання вчителів історії та правознавства), а також вчителі вищої кваліфікаційної категорії Конфедрат Л.М. та Повар І.І. Протягом навчального року відбулися засідання методичної ради школи за темами:

ü аналіз роботи шкільного колективу за минулий навчальний рік;

ü завдання та затвердження робочого навчального плану (варіативної частини) на новий навчальний рік;

ü розвиток творчої ініціативи вчителів; удосконалення та пошук активних і цікавих форм ведення уроку;

ü використання технічних засобів навчання;

ü унаочнення в навчально-виховному процесі;

ü  здійснення індивідуального та диференційованого підходу до учнів під час процесу навчання та виховання;

ü стан самоосвіти педагогічних працівників як складової частини системи внутрішньошкільної методичної роботи. 

  Розпочав свою роботу трирічний семінар-практикум «Сучасний урок», на

засіданнях якого велася теоретична підготовка по впровадженню в практику.

         З метою вирішення науково-методичної теми протягом року були проведені засідання психолого-педагогічного семінару «Психологічна підтримка сучасного уроку», на яких вивчалися теоретичні та практичні аспекти формування та розвитку в учнів творчих здібностей. Активізувалося впровадження в роботу інформаційних технологій. З метою обміну досвідом з даного питання учителями були проведені відкриті уроки:Глодною З.С. урок української мови у 7 класі, Рабош Н.П. урок світової літератури  у 5 класі, Повар І.І. урок англійської мови в 11 класі, Липською Л.П. урок геометрії в 9 класі, Мартинюк С.В. урок біології в 8 класі, Качайло Т.О. урок природознавства в 3 класі. Проводилися взаємовідвідування уроків між вчителями школи з метою запозичення кращого досвіду вирішення проблеми

         Питання реалізації науково-методичної теми обговорювалося на засіданнях педагогічної ради, методичних об’єднань. Протягом навчального року вчителями зверталася увага на створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу, пошуку, підтримки і стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих дітей.

         Особлива увага в школі приділялася інноваціям, що спрямовані на розвиток особистісно-зорієнтованого навчання, впровадження комунікаційно-інформаційних технологій та інтерактивних методів навчання, національного й морального виховання учнів. 

        Протягом 2014-2015 н. р. було організовано роботу 2 шкільних методичних об’єднань вчителів (класних керівників та початкових класів) та 4 міжокружних методичних об’єднань ( фізики і математики; біології, хімії та географії; філологічного циклу; історії та правознавства. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Діяльність  шкільних методичних об’єднань було сплановано на основі річного плану роботи школи та перспективної програми розвитку школи. Кожним

методичним об’єднанням було проведено по 3 засідання, робота яких будувалася за окремими планами. На  запланованих  засіданнях  методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2014-2015  н. р., зміни  у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання. Упродовж навчального року   було проведено предметні тижні, під час яких учні розширювали свої знання з даного предмета. Протягом року проводилися методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів тощо. На засіданні методичної ради школи22.05.2015 р. керівники методичних об’єднань  звітували про пророблену  роботу протягом року.

   Педагогічні працівники школи задіяні в роботі районних методичних об’єднань.

   Протягом 2014/2015 навчального року на базі школи були проведені районні семінари:

ü директорів шкіл (по темі «Технологічні аспекти реалізації управлінської компетенції керівника загальноосвітнього навчального закладу»);

ü учителів світової літератури (по темі «Використання інноваційних технологій на уроках світової літератури»);

ü практичних психологів (по темі «Соціально-педагогічна робота з дітьми у конфліктний та пост конфліктний період».

Під час проведення районних заходів на базі школи було представлено презентації про навчальний заклад, методичну роботу, військово-патріотичне виховання, туристсько-краєзнавчу роботу, виставки дитячих робіт.

          В 2014-2015 н.р. в школі була проведена атестаційна експертиза, за результатами якої з рейтинговим балом 606. В результаті школу було атестовано. Висновки і пропозиції були обговорені на засіданні педагогічної ради (протокол №1 від 05.01.2015 р.)

В поточному навчальному році в школі атестувалося два вчителі:

Глодна З.С. – учитель української мови та літератури, Рабош Н.П. – вчитель світової літератури та основ здоров’я. Членами атестаційної комісії школи детально вивчено систему роботи вчителів, які атестувалися в поточному навчальному році. Звіти вчителів про роботу над дидактичною проблемою заслуховувались на засіданнях педагогічних рад. Відповідно до річного плану роботи школи видано накази по школі про стан викладання та рівень знань учнів з предметів, які викладають дані вчителі. Рішенням шкільної атестаційної комісії було подано клопотання до атестаційної комісії районного відділу освіти про підтвердження вищої кваліфікаційної категорії вчительці української мови та літератури Глодній З.С., а також про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії» учителю світової літератури Рабош Н.П. Рішенням районної атестаційної комісії відділу освіти підтверджено вищу кваліфікаційну категорію учителю Глодній З.С., встановлено вищу кваліфікаційну категорію вчителю світової літератури та основ здоров’я Рабош Н.П., також рішенням районної атестаційної комісії проатестовано директора школи Мартинюка С.І. та заступника директора з виховної роботи Рабош Н.П.

          Повністю реалізований план курсової перепідготовки. Протягом навчального року підвищили кваліфікацію 3 вчителі школи (Ошівська І.В. – вчитель трудового навчання, Мартинюк С.І. – вчитель економіки, Рабош Н.П. – заступник директора з виховної роботи) , пройшли перший етап курсової перепідготовки в очно-заочних курсах Мартинюк С.І. (курси директорів шкіл), Рабош Н.П. (курси вчителів основ здоров’я), Походяща М.І. (курси вчителів початкових класів).

Протягом 2014-15 навчального року було проведено п’ять засідань педагогічної ради на яких розглядались наступні питання:

Серпень.

1.Про підсумки роботи педагогічного колективу школи в 2013-2014 навчальному році та завдання на 2014-2015 навчальний рік.

2..Про навчальний план школи.

3. Про структуру навчального року та регламент роботи у 2014-2015 навчальному році.

4. Про план роботи школи на 2014-2015навчальний рік.

5. Про роботу шкільної бібліотеки у 2013-14 н.р. та завдання на 2014-15 н.р.

Листопад.

1. Самоосвіта учителя як запорука підвищення його професійної майстерності

2. Профільне навчання: складові вибору

3. Про систему роботи Повар І.І.

 

Січень.

1.  Оцінка ефективності внутрішньошкільного контролю та шляхи його удосконалення.

2. Інновації у виховних системах.

3. Підсумки навчально-виховного процесу за 1 семестр.

4. Про систему роботи Овод Г.В.

5.     Про потребу проведення навчальних екскурсій у 1-4 кл. та організацію навчальної практики у 5-8 та 10 класах.

 

 

Квітень

1.     Про стан реалізації ІІ етапу науково-методичної теми школи.

2.    Про організацію проведення ДПА у 4 класі.

3.     Про вибір предметів для ДПА у 9 класі.

4.     Про підсумки атестації педпрацівників у 2014-2015 н.р.

5.     Про організацію проведення навчальних екскурсій у 1-4 кл. та організацію навчальної практики у 5-8 та 10 класах.

6.     Про систему роботи психолога Жарковської О.С.

 

Травень

1.Перехід учнів І ступеня в наступний клас.

2.Про випуск учнів 4 класу з школи.

3. Нагородження похвальними листами. 
4. Допуск учнів до перевідних і випускних екзаменів.

5. Переведення та нагородження учнів 5-8 та 10 класів.

6. Про перевід учнів 5 – 8 та 10 класів до наступних класів.
4. Підсумки державної підсумкової атестації в 4 та 11 класах. 
5. Про видача документів про освіту. 


         Учні школи приймали участь у районних предметних олімпіадах та конкурсах. 3 місце в олімпіаді з математики виборола учениця 7 класу Мельник Ірина.  На високому рівні спортивно-масова робота в школі. Учні  мають загальне 3 місце в групі районної спартакіади школярів. В турнірі, присвяченій дню виведення військ з Афганістану, команда дівчат зайняла 2 місце в грі в волейбол, команда хлопців в районній спартакіаді школярів з легкої атлетики - 2 місце. 1 місце отримала команда школи в естафеті до Дня Перемоги на приз газети «Життєві обрії». В спартакіаді з легкої атлетики Дячук Вадим, учень 11 класу отримав 1 місце з бігу на дистанції 1500м, Іванцова Руслана – 3 місце з бігу на дистанції 1500м, Довгалюк Єлизавета, учениця 7 класу – 3 місце з бігу на дистанції 400м.

  Отже, ефективність управління методичною робо­тою, яку згідно з функціональними обов’язками здійснюють заступник директора з навчально-виховної роботи і методична рада, удалося підняти й під­тримувати на достатньому рівні  мотивації учнів щодо участі в конкурсах і олімпіадах, а у вчителів — прагнення до самовдосконалення;

- методична робота спланована  на вирішення  запланованих завдань і зорієнтована на конкрет­ні результати;

- у школі панує творча атмосфера.

  Позитивні тенденції:

-  методична робота ефективно впливає на підвищення професійного рівня педагогічного колективу;

-  активізація роботи із впровадження в прак­тику особистісно- орієнтованих та сучасних технологій.

      Крім того в школі залишається ряд проблем, а саме:

- організація науково-дослідної роботи;

- розробка власних науково-методичних і ди­дактичних матеріалів та публікація передового досвіду.