Школа молодого вчителя

ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ

 

План роботи молодого вчителя першого року навчання

2015-2016 навчальний рік

 

Заходи

Викона-

вець

Термін

1.

Знайомство з молодими фахівцями.

Час спілкування «Розповідь про себе».

Анкетування.

Планування роботи вчителя, класного керівника. Робота з навчальними програмами, і пояснювальними записками до них, шкільною документацією.

 

Наставни

ки, ЗНВР

Серпень

2.

Методика вивчення навчальних досягнень учнів. Вимоги до перевірки учнівських зошитів.

Відвідування уроків досвідчених учителів з їх наступним аналізом.

ЗНВР

Вересень

3.

Ведення тематичного обліку знань учнів. Вимоги до сучасного уроку. Планування і методика підготовки сучасного уроку.

Відвідування уроків досвідчених учителів. Формування навичок самоаналізу уроку

Наставни

ки

Жовтень

4.

Створення належного психологічного клімату в учнівському колективі.

Здійснення індивідуального і диференційованого підходу на уроці.

Проведення самоаналізу уроку, виховного заходу (практичне завдання)

ЗНВР, наставни

ки

Листопад

5.

Як провести класні батьківські збори.

Організація індивідуальної роботи з батьками.

Відвідування батьківських зборів досвідчених класних керівників.

ЗВР

Грудень

6

Вимоги до санітарно-гігієнічного режиму на уроці.

Основні вимоги до формування загально- навчальних умінь та навичок учнів.

Відвідування та аналіз уроків молодих учителів.

ЗНВР, наставни

ки

Січень

7

Методика організації самостійної роботи учнів.

Відвідування і аналіз уроків досвідчених учителів.

Наставни

ки

Лютий

8

Методика організації позакласної роботи з учнями.

Відвідування і аналіз позакласного заходу.

Наставни

ки

Березень

9

 Методика стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Організація індивідуальної роботи з учнями, які засвоюють навчальний матеріал на початковому рівні.

Відвідування індивідуальних консультацій досвідчених учителів.

ЗНВР

Квітень

10

 Методика проведення консультацій, державної підсумкової атестації учнів.

Організація літнього відпочинку школярів, методика проведення навчальних екскурсій, навчальної практики.

ЗНВР

Травень

 

План роботи молодого вчителя другого року навчання

2016-2017 навчальний рік

 

Заходи

Викона

вець

Термін

1.

Шкільний урок: «Як навчити кожного»:

організація учнівської діяльності як засіб формування духовного світу дитини;

технологія педагогічного процесу;

 можливі шляхи забезпечення навчального процесу (практичне заняття)

Наставники

Вересень

2.

Психолого-педагогічний аспект навчання, стиль спілкування з позиції " вчитель - учень" і " учень -вчитель":

гуманістична спрямованість навчально-виховного процесу;

науково-практичні методи, які формують пізнавальні інтереси учнів з урахуванням їх психічних особливостей;

форма вивчення динаміки розвитку особистостей учнів (практичне заняття)

ЗНВР

Жовтень

3.

Організація навчальної діяльності школярів:

характер навчальних завдань (проблемний, дослідницький, репродуктивний, за зразком);

співвідношення мовленнєвої активності школярів і вчителя в процесі навчального заняття;

 залучення учнів до коментування і оцінки відповідей однокласників (практичне заняття).

Наставники

Листопад

4.

Методики, технології навчання:

традиційні методики викладання;

власні оригінальні методичні прийоми;

методика проведення різних видів уроку (практичне заняття).

Наставники

Грудень

5.

Відбір і реалізація змісту навчання:

відповідність змісту навчального заняття поставленим цілям і завданням;

науковість, доступність, наочність, гуманістична спрямованість, новизна, достатня і змістовна цілеспрямованість об'єму навчального матеріалу;

проведення уроку з урахуванням основних дидактичних принципів (практичне заняття)

Наставники

Січень

6.

Інноваційні процеси у навчанні:

основні поняття педагогічної інновації;

структура інноваційного процесу;

технологія розробки і освоєння нововведень;

проведення уроку з урахуванням педагогічних інновацій (практичне заняття)

ЗНВР

Лютий

7.

Психолого-педагогічні вимоги до перевірки і оцінки навчальних досягнень:

організація контролю за процесом засвоєння знань;

опитування, як форма обліку успішності;

функції оцінки, групові та індивідуальні оцінки;

 види самооцінок і взаємооцінок;

відвідування уроків, аналіз організації контролю за процесом засвоєння знань (практичне заняття).

ЗНВР, психолог

Березень

8.

Педагогіка співробітництва - реальний шлях ствердження гуманізму і демократії у шкільному житті:

основний зміст педагогічного співробітництва;

навчання без примусу на основі використання новаторських методів навчання;

залучення до спільної творчої праці вчителів і учнів;

створення єдиного колективу батьків, учнів, учителів, які творчо осмислюють шкільне життя;

організація творчого самоуправління дорослих і дітей ( практичне заняття).

Наставники

Квітень

9.

Вивчення професійної готовності вчителів до творчої роботи:

вивчення психологом професійної готовності до творчої діяльності слухачів школи молодого вчителя:

порівняльний аналіз отриманих результатів із самооцінкою молодих учителів;

 проведення відкритих уроків з їх наступним самоаналізом слухачами школи молодого вчителя (практичне заняття).

ЗНВР, психолог, наставники

Травень

 


План роботи молодого вчителя третього року навчання

2017-2018 навчальний рік

 

Заходи

Виконавець

Термін

1.

Планування роботи вчителя, класного керівника.

Робота з навчальними програмами, пояснювальними записками до них, шкільною документацією.

Вимоги до перевірки учнівських зошитів.

Практикум: вивчення навчальних програм, тематичних планів складених досвідченими вчителями та розробка власних документів і проектів.

Наставники ЗНВР

Вересень

2.

Психолого-педагогічні аспекти організації уроку:

вимоги до структури уроку;

вимоги до змісту уроку і процесу навчання;

вимоги до техніки проведення уроку;

причині невдалого уроку;

правила, які забезпечують успішність уроку.

Відвідування уроків досвідчених учителів з їх наступним аналізом.

ЗНВР

Жовтень

 

 

 

На допомогу наставнику молодого вчителя

Зміст і форми роботи наставника зі стажистом

             1.     Складання індивідуального плану роботи  стажиста з урахуванням його потреб і можливостей.

2.     Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів із їх подальшим обговоренням.

3.     Спільні відвідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз.

4.     Випереджувальне відвідування стажистом уроків,  що проводяться наставником.

5.     Спільне зі стажистом складання календарно – тематичних планів, конспектів уроків.

6.     Допомога стажисту в розробці  уроків, позакласних заходів.

7.     Надання стажисту рекомендацій щодо самоосвіти.

8.     Ознайомлення стажиста з науково – методичною літературою.

9.     Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших учителів.

10. Допомога у роботі з «важкими» дітьми, сім’ями.

11.  Залучення стажистів до методичної, громадської роботи.

 

Пам’ятка для наставника

  1. Разом з молодим учителем глибоко проаналізуй навчальні програми і пояснювальні записки до них.
  2. Допомагай скласти календарно- тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних  робіт, екскурсій.
  3. Допомогти у підготовці до уроків, особливо перших, першої зустрічі з учнями. Найбільш важливі теми розробляти разом.
  4. Разом підбирайте й готуйте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, контрольних робіт.
  5. Відвідуй уроки молодого вчителя з наступним детальним аналізом, запрошуй на свої уроки, разом їх обговорюй.
  6. Допомагай в організації самоосвіти та підборі відповідної методичної літератури.
  7. Ділися досвідом, доброзичливо, показуючи зразки роботи.
  8. Допомагай своєчасно, з  терпінням, наполегливо. Ніколи не забувай відмічати позитивне в роботі молодого спеціаліста.
  9. Вчи не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти особистий педагогічний почерк.

 

Аналіз уроку молодого вчителя

1.      Чи зацікавив урок учнів?

2.      Чи забезпечено цілеспрямовану розумову діяльність учнів?

3.      Чи дотримується вчитель педагогічного такту?

4.      Як створюються ситуації для глибокого сприймання матеріалу, емоційних переживань учнів?

5.      Як здійснюється контакт із класом та окремими учнями, тобто як налагоджено зворотній зв’язок?

6.      Наскільки ефективно організовано самостійну роботу учнів, як учитель озброює їх навичками самоосвіти, самоконтролю?

7.      Що на уроці найбільше вдалося вчителеві?

8.      Які заходи виховного характеру було здійснено?

9.      Як формувалася на уроці свідома робоча дисципліна?