Річний звіт про діяльність закладу

Діяльність педагогічного колективу  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Порик у 2016/2017 навчальному році була спрямована на забезпечення якісної реалізації основних завдань державної політики в системі освіти та науки відповідно до чинного законодавства України.

Адміністрацією школи проводилася робота щодо удосконалення навчально-виховного процесу, забезпечення прав мешканців мікрорайону на загальну середню освіту. У 2016/2017 навчальному році мережа школи складала 11 класів (1-11 кл.), в яких навчалось 115 учнів. Середня наповнюваність класів по школі складала 10,1 учня. Навчання в 10-11 класах здійснювалось за універсальним профілем.

Всі учні в мікрорайоні школи були охоплені навчанням.

Переважна більшість учнів виховується в сім’ях де 1-2 дитини, 9 родин багатодітних (по три дитини) . Кожен класний керівник склав соціальний паспорт класу і проводив відповідну роботу. Заступник директора з ВР склала соціальний паспорт школи і керувала даною роботою.

Питання навчання учнів вирішував педагогічний колектив школи який нараховує 19 вчителів. Майже всі педагоги мають вищу професійну освіту, працюють за фахом один учитель має середню-спеціальну освіту.

Склад і кваліфікація педкадрів Таблиця № 1

 

Кількість

чисельність педпрацівників

19

мають кваліфікаційну категорію:

 

вищу

5

першу

9

другу

2

спеціаліст

3

старших учителів

 

учителів-методистів

 

Державна підсумкова атестація

Одним із актуальних завдань, яке дозволяє висвітлити кінцеві результати освітньої діяльності школи, є результати державної підсумкової атестації учнів 4-х, 9-х та 11-х класів.

Загальна кількість учнів 9-го класу у 2016/2017 навчальному році становила 20 осіб, із них складали ДПА - 20 учнів. За станом здоров’я від проходження ДПА звільнених не було. Усі учні були допущені до проходження ДПА та пройшли її у встановлені терміни.

Предмет

Учнів в класі

Писало роботу

Результати ДПА

Примітка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

Укр. мова

20

20

 

2

2

1

3

2

2

1

2

2

3

 

 

Математика

20

20

 

3

2

1

5

1

4

 

3

1

 

 

 

Основи правознавства

20

20

1

2

 

3

4

 

 

3

4

2

1

 

 

Всього отримали документ про відповідний рівень освіти 20 випускників 9-х класів.

Кількість випускників 11-го класу у минулому навчальному році склала 8 осіб. Всі вони  успішно пройшли ЗНО з української мови, математики, історії України і отримали документ про повну загальну середню освіту.

Результати державної підсумкової атестації:

Предмет

Учнів в класі

Писало роботу

Результати ДПА

Примітка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

Українська мова

8

8

 

 

1

2

 

2

1

1

1

 

 

 

 

Математика

8

4

 

 

 

 

1

2

 

1

 

 

 

 

 

Біологія

8

5

 

 

 

1

2

1

 

1

 

 

 

 

 

Історія України

8

6

 

 

 

2

 

2

 

 

2

 

 

 

 

Англійська мова

8

1

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

Результати

державної підсумкової атестації учнів 4-го класу

за 2016-2017 навчальний рік

 

№ п/п

Предмет

К-сть учнів

Писало  роботу

Рівень навчальних досягнень

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1

Укр.. мова

11

11

 

 

 

 

 

3

1

1

3

3

 

 

2

Математика

11

11

 

 

 

 

1

 

1

1

2

4

1

1

3

Літ.читання

11

11

 

 

 

 

 

3

1

 

1

3

2

1

 

Серед важливих чинників якісної підготовки учнів – ознайомлення випускників із тестовими методиками, широке їх використання на всіх етапах навчання.

Важливим і невід’ємним аспектом також є глибока інформаційно-роз’яснювальна робота серед учнів, їхніх батьків та педагогів, проведена адміністрацією та класними керівниками (Іванцов М.І. та Повар І.І.)

Під час складання ДПА учні 11-го класу у цілому виявили непогані  знання з предметів, результати свідчать про належний рівень засвоєння навчального матеріалу з предметів. Відповідність результатів ДПА річному оцінюванню є предметом аналізу на засіданнях шкільних методичних об’єднань.

У цілому загальна розбіжність результатів річного оцінювання й ДПА не простежується.

Результати навчальних досягнень учнів за 2016-2017 навчальний рік.

№ п/п

Клас

Учнів

Атестовано

Не атестовано

Рівень навчальних досягнень

Пропущено без поважних причин

 

на 5.09

прибуло

вибуло

на

27.05

 

Початковий

Середній

Достатній

Високий

 

Днів

%

 

1.         

1

13

 

 

13

 

13

 

 

 

 

55

7,6

 

2.         

2

7

 

 

7

 

7

 

 

 

 

61

5,3

 

3.         

3

13

 

1

12

12

 

 

3

6

4

64

3,3

 

4.         

4

13

 

2

11

11

 

 

2

5

3

99

6,1

 

5.         

5

5

 

 

5

5

 

 

3

2

 

59

8,8

 

6.         

6

6

 

 

6

6

 

 

3

3

 

119

13

 

7.         

7

12

 

1

11

11

 

2

3

4

2

105

5,7

 

8.         

8

9

 

 

9

9

 

3

3

3

 

203

15

 

9.         

9

20

 

 

20

20

 

4

10

5

1

398

13

 

10.       

10

9

 

 

9

9

 

1

3

5

 

167

11,7

 

11.       

11

8

 

 

8

8

 

2

2

4

 

157

12,2

 

12.       

Разом

115

 

4

111

91

20

12

32

37

10

 

8,6

 

13.       

%

 

 

 

 

 

 

13,1

37,3

40,6

9

 

 

 

Одним із пріоритетних напрямків освіти є супровід роботи з обдарованою молоддю, турбота про її творчий, інтелектуальний, духовний та фізичний розвиток.

Був поновлений банк даних про обдарованих дітей . Вчителі спланували власну діяльність з даною категорією учнів. У школі був проведений І етап Всеукраїнської олімпіади з базових дисциплін. За його результатами була сформована команда для участі у ІІ етапі олімпіад.

Питання щодо забезпеченості учнів підручниками завжди було і є актуальним, оскільки неможливо отримувати повноцінну, якісну освіту без відповідної навчальної літератури. Ця література складає основну частину книжкового фонду шкільних бібліотек, а джерелом поповнення даного фонду залишається централізоване комплектування за рахунок коштів державного бюджету.

У 2016/2017 навчальному році учні 1-4 класів були забезпечені підручниками на 100 %, учні 5-9-х класів забезпечені навчальними підручниками на 80 %, учні 10-11-х класів на 100 %.

Сьогодні в шкільній бібліотеці переважають застарілі видання, продовжує бути гострою проблема забезпечення літературою для програмного читання, сучасними довідковими виданнями, літературою з психолого – педагогічних питань, підручниками для розвивального та профільного навчання, періодичними виданнями як для вчителів, так і для учнів.

Адміністрація працює над створенням умов для використання інформаційно-комунікаційних технологій як у навчальному процесі, так і в управлінській діяльності.

Станом на 01.09.2016 року у школі використовується 1 комп’ютерний клас. У січні місяці 2017 року школа поповнилась 8 ПК та широкоформатним телевізором.

Школа підключена до мережі бездротового Інтернету (швидкість 2Мб/с), що значно покращило його використання. Створені веб-сайт школи, блог (Повар І.І.) працює електронна пошта.

Нормативно-правовими документами сучасної системи освіти передбачено створення умов для реалізації оздоровчої функції школи.

З метою формування здорового способу життя учнівської молоді, позитивного ставлення учнів до занять фізичною культурою в школі впроваджується в практику проведення «рухливих перерв», ранкової гімнастики. Але не всі вчителі відносяться до цього питання серйозно і не контролюють стану її проведення. Протягом року школа брала участь у районних змаганнях з окремих видів спорту. На належному рівні були організовані і проведені спортивні змагання, визначено чемпіонів і рекордсменів школи з різних видів спорту.

Педагогічним колективом проводяться заходи щодо покращення роботи з охорони здоров’я дітей, проводиться інформаційно-освітня робота з питань профілактики ВІЛ/СНІДу, алкоголізму, тютюнопаління та наркоманії серед дітей та учнівської молоді.

Виходячи з реалій навчально-виховного процесу з фізичного виховання в урочний та позаурочний час та стану здоров’я дітей, потребує вдосконалення система медичного контролю та щорічних медичних оглядів школярів. У 2016/2017 навчальному році учні школи пройшли поглиблений медичний огляд. Адміністрація школи проаналізувала стан здоров’я учнів. Було видано наказ по школі про розподіл учнів на групи на уроки фізкультури.

У виховній роботі педагогічний колектив школи керується нормативно-правовими документами України.

Ґрунтовно проаналізовано стан виховного процесу минулого 2016 – 2017 навчального року, визначено пріоритетні напрямки та складено план роботи закладу на 2017 – 2018 навчальний рік.

У плані роботи школи виховна робота спланована відповідно до поставлених завдань, проблем, над якими працює школа, район. Школа працює над проблемою: «Формування ключових компетентносте учнів шляхом самоосвіти учителів»

Згідно з планом виховної роботи у школі проведено виховні заходи:

-        години спілкування;

-        бесіди;

-        концерт до Дня вчителя;

--      День козацької слави

-        усний журнал «Україна моя - Батьківщино»;

-        новорічні ранки;

-        День Святого Валентина;

-        День Захисника Вітчизни;

-        Річниці вигнання фашистських окупантів з території України;

-        святкування Шевченківських днів;

-        свято останнього дзвоника;

-        свято прощання зі школою та інші.

Організовано роботу методичного об’єднання класних керівників, яке працює за планом. На засіданнях розглядались такі питання:

- про рівень вихованості учнів;

- про формування здорового способу життя;

- систему роботи з попередження правопорушень та шкідливих звичок;

- по попередженню дитячого травматизму та інші.

Питання виховної роботи розглядалися на педраді, методоб’єднаннях класних керівників, Раді школи.

Створена система виховної роботи у школі спрямована на формування загальнолюдських цінностей та духовних пріоритетів, виховання патріотизму, моральності, поваги до історичного минулого:

· відродження кращих духовних надбань українського народу, розвиток і підтримку традицій вшановування сімейних цінностей,

· залучення дітей до участі в гуртках, олімпіадах, до підготовки в різних виховних заходах на основі їх нахилів та здібностей;

· на формування основ естетичної культури, оволодіння цінностями, знаннями в галузі світового та народного мистецтва, музики, архітектури, ремесел;

· на підвищення рівня правової культури (проведено «Тиждень правових знань»);

· на формування навичок культури, здорового способу життя, розвиток спортивно-оздоровчої роботи;

· на розвиток натуралістичної діяльності, профілактику поширень ксенофобських, расистських проявів серед дітей, випадків фізичного і психічного насильства.

Педагогічним колективом вживаються заходи щодо попередження негативних явищ серед дітей та учнів, подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, профілактики злочинності. Класними керівниками та соціальним педагогом відвідуються сім’ї, що опинилися в складних життєвих обставинах.

З метою підвищення інтелектуального розвитку обдарованих дітей використовується передовий педагогічний досвід, систематично проводяться предметні тижні, творчі конкурси, виставки учнівських робіт, учні брали участь у районних конкурсах, виставках, спортивних змаганнях, олімпіадах.

В школі організована екскурсійна діяльність: здійснено екскурсії до музеїв м.Вінниця та інших міст України.

Педагогічний колектив співпрацює з батьківським комітетом школи, систематично проводяться батьківські збори.

У школі працює учнівське самоврядування, є план роботи та протоколи засідань.

Всі виховні заходи формують морально-духовну, життєво компетентну особистість, яка самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал..

В кінці навчального року були підведені підсумки загальношкільних змагань: „Клас року”,  визначені переможці. Цікаві заходи сприяють розвитку в учнів організаторських здібностей, відповідальності за себе і колектив.

Складовою збереження і відновлення здоров’я учнівської молоді є залучення школярів до літнього відпочинку та оздоровлення. У червні 2017 року працював пришкільний табір з денним перебуванням. Оздоровленням було охоплено 45 учнів (43%). Вихователі проводили цікаві і змістовні заходи, здійснювали тематичні екскурсії.

З метою реалізації основних положень Правової освіти в школі були проведені такі заходи:

- вивчення індивідуальних та психологічних особливостей учнів;

- відвідування сімей дітей, які мають девіантну поведінку;

- бесіди, класні години, виховні заходи.

Протягом навчального року загальношкільні заходи проводились на належному та високому рівнях. Незважаючи на проведену роботу, мають місце недоліки:

- у частини учнів низька культура поведінки;

- формально проводились деякі заходи;

- частина класних керівників не оформили проведені заходи (правове виховання та інші).

У 2016– 2017 навчальному році педагогічний колектив продовжить роботу над проблемою «Формування ключових компетентносте учнів шляхом самоосвіти учителів»

Формувати в учнів:

- основи морального розвитку особистості, культуру поведінки;

- потреби у збереженні духовного і матеріального багатства українського народу;

- активну громадянську позицію;

- основи національних та загальнолюдських цінностей, естетичні почуття, уявлення і знання про прекрасне в житті і мистецтві.

Класними керівниками та психологом школи відвідуються сім’ї, що опинилися у складних життєвих обставинах. Із даною категорією учнів та їх батьками проводиться робота щодо профілактики протиправної поведінки; складені акти обстеження матеріально-побутових умов проживання дітей, сформовані банки даних.

Методична робота в школі була організована відповідно до Закону України „Про освіту”, Конституції України, Положення про методкабінет, наказу по школі від 06.09.2015 року № 31 „Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками у 2016/2017 навчальному році”, річного плану роботи школи, завдання якої полягає у формування такого освітнього середовища, де кожен учень є не пасивним об’єктом, а суб’єктом навчання, головною дійовою особою всього навчального процесу. Вчителями були визначені та опрацьовані методичні теми, спрямовані на вирішення шкільної методичної проблеми.

Адміністрація школи забезпечує інтеграцію методичних зусиль усіх управлінських ланок і педагогічних працівників щодо запровадження інноваційних педагогічних технологій, виявлення, систематизації та розповсюдження прогресивного педагогічного досвіду, ефективних технологій, орієнтованих на співпрацю учасників навчально-виховного процесу. Педагогічний колектив продовжував впроваджувати модель сучасного уроку. Було забезпечено якісну роботу методичних об’єднань вчителів.

Вчителі школи працюють над підвищенням кваліфікаційного рівня. В 2016/2017 н.р. курси підвищення кваліфікації пройшли:

Походяща М.І. – вчитель початкових класів;

Мартинюк С.І. – вчитель біології та економіки;

Коваль О.П. – вчитель історії;

Мартинюк С.В. – вчитель географії та біології;

Повар І.І. – вчитель англійської мови;

Атестація педпрацівників здійснювалась згідно з річним планом проходження атестації вчителями. У 2016/2017 н.р. згідно плану атестовано 2 учителі.

Були проведені предметні тижні з правознавства, української мови (початкові класи), українського читання (початкові класи), інформатики, військово-патріотичного виховання та декада оборонно-масової роботи.

Були проведені шкільні предметні олімпіади, переможці взяли участь у районних.

№ п/п

Прізвище, ім’я по батькові учня

Клас

Предмет

Результат

1.      

Овод Оксана

9

Укр.мова

ІІІ місце районного етапу конкурса ім.П.Яцика

2.      

Хомко Віра

10

Біологія

ІІ місце районного етапу олімпіад

3.      

Шумова Карина

9

Історія

ІІІ місце обласного етапу олімпіад

4.      

Шумова Карина

9

Англ.мова

ІІ місце районного етапу олімпіад

5.      

Шумова Карина

9

Біологія

ІІ місце районного етапу олімпіад

6.      

Шумова Карина

9

Географія

ІІ місце районного етапу олімпіад

Разом з тим учні школи показали високі результати у спортивних змаганнях, Так команда школи завоювала І місце у районній спартакіаді учнівської молоді. ІІ місце з волейболу серед юнаків.

Було вивчено стан викладання англійської мови, математики, біології та екології в 5-11 класах та природознавства і трудового навчання у 1-4 класах.

За наслідками вивчення видані узагальнюючі накази.

Систематично проводились оперативні наради. Виконано план проведення педрад.

Здійснювалось своєчасне забезпечення участі вчителів у районних методичних об’єднаннях згідно з планом РМЦ.

Значна увага з боку адміністрації школи приділялася питанню щодо запобігання нещасним випадкам з працівниками, учнями школи, як під час навчально-виховного процесу, так і в побуті. Налагоджено систему обліку нещасних випадків. З’ясовуються та аналізуються причини їх виникнення, відповідно до чого проводяться профілактичні заходи.

Залишається актуальним питання необхідності посилення контролю за викладанням предметів та організацією профілактичної роботи класними керівниками. Особливої уваги потребує робота щодо посилення відповідальності чергових вчителів за будь – який нещасний випадок з учнями, що трапляється під час перерв.

Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортивна кімната має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено стенд по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Результатом роботи з цього питання є низькі показники травматизму дітей на уроках фізкультури. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.

Контроль – це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і , в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо.

 

Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію у 1973 році. Адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти Хмільницької РДА. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії: газ, електроенергію.

Протягом навчального року за позабюджетні кошти (ТОВ «Хмільницьке») та кошти відділу освіти здійснено встановлення двох твердопаливних котлів.

 

За батьківські кошти здійснюється ремонт шкільної оргтехніки, поточні ремонти коридорів школи, закупівля миючих дезинфікуючих засобів для харчоблоку, внутрішніх туалетів. За рахунок коштів батьків здійснено ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року, оформлено сцену актового залу.

За сприяння вчителів та батьків розпочато закладку шкільного саду, посаджено 96 яблунь.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти , які протягом літа доглядаються технічним персоналом школи, своєчасно обрізаються дерева, кущі.

Фарбується огорожа, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах.

Першочерговим завданням на наступний рік, вважаю, підготувати школу до нового навчального року: здійснити поточний ремонт усіх приміщень, підготувати опалювальну систему, створити комфортні та безпечні умови навчання учнів.

Також пріоритетними завданнями на 2017-2018 навчальний рік вбачаю

надання якісних освітніх послуг жителям нашого мікрорайону;

співпраця з батьківським колективом, громадськістю.